piątek, 30 grudnia 2016

Rozliczenia z prywatnym detektywem w Trójmieście - zaliczka i rozliczenie końcowe

Wprawdzie agencje detektywistyczne posiadają różne cenniki oraz różne modele rozliczeń, to w zdecydowanej większości przypadków w momencie podpisania umowy na usługi detektywistyczne, pobierają od danego Klienta zaliczkę. Wysokość zaliczki oczywiście zależy od specyfiki sprawy, ryzyka oraz zasobów technicznych koniecznych do skutecznej realizacji zlecenia.

Jednak można określić, że większość detektywów oraz biur detektywistycznych w Trójmieście pobiera zaliczki w wysokości około 50% szacowanej wstępnie wartości zlecenia. W niektórych przypadkach, gdy koszty sprzętu oraz wydatki związane z realizacją zadania stanowią wyjątkowo duży udział w budżecie, wielkość zaliczki może wynosić aż 80% łącznego wynagrodzenia prywatnego detektywa.

Rozliczenie końcowe z detektywem, obejmujące zwykle zarówno wynagrodzenie za działania operacyjne, jak i koszty dodatkowe (podróże, koszt noclegów, koszt wypożyczenia sprzętu detektywistyczne), następuje w zdecydowanej większości przypadków w momencie przekazania Klientowi sprawozdania końcowego z realizacji usługi detektywistycznej. Jednak w przypadku dużych zleceń, szczególnie takich, których realizacja trwa tygodnie a nawet miesiące, rozliczenie może następować etapowo - w okresach miesięcznych lub po przepracowaniu przez agencję detektywistyczną określonej liczby godzin.

Co istotne, w większości przypadków wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi w sytuacji, gdy Klient wycofa się ze współpracy z biurem detektywistycznym. Niektóre jednak umowy detektywistyczne przewidują możliwość zwrotu zaliczki uszczuplonej jedynie o wartość poniesionych przez detektywa do czasu rozwiązania umowy kosztów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz